Home / Updates
Home Over ons Cases Updates Contact

De win-win-win van werken met goede doelen

De win-win-win van werken met goede doelen

Goede doelen laten je groeien! 

Met de regelmaat van de klok verschijnen er artikelen over de win-wins van het steunen van goede doelen door bedrijven. Het versterkt je merk en het is een belangrijke mood-booster voor jou en je collega’s. Dit vertaalt zich volgens de onderzoekers direct in actief ambassadeurschap voor jouw organisatie, zowel door klanten als medewerkers. Dat is veel waard in de markt en meer specifiek, in de war on talent! Win voor het goede doel en win voor jouw organisatie. Mooi, maar… het kan nóg mooier. Of beter gezegd, waardevoller: win-win-win!

Level 7 Challenge 

Het Barrett model waar wij mee werken kent 7 niveaus. Van overleven (level 1) tot dienstbaarheid (level 7). Meer lezen over het model? Organisaties die hun aandacht over het volledige spectrum verdelen werken duurzaam aan hun succes. Ze zijn het best toegerust om in te spelen op veranderingen binnen en buiten de organisatie. Het aandacht-spectrum reikt van financiële continuïteit (level 1), tot oog voor de maatschappij en toekomstige generaties (level 7). Maar waar de financiën in de regel op de eerste plaats staan, rolt het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid toch nog vaak van tafel. En dat is een gemiste kans! Want invulling geven aan niveau 7 kan namelijk ook zorgen voor het daadwerkelijk realiseren van die doelstellingen die steeds (net) niet lukken. Als je tenminste een koppeling weet te maken tussen de goede goede doelen, intern en extern.

Kans 

0 Entropy heeft op basis van onderzoek, ervaring en de kennis van het Barrett model een concept ontwikkeld dat voor impactvolle doorbraken zorgt. Hoe dat werkt? De uitkomsten van een cultuurwaarden-onderzoek laten precies zien waar individuele medewerkers en teams ten diepste door gemotiveerd worden. Maar ook: waar de energie door wegvloeit. Dit kost de organisatie betrokkenheid en Euro’s. Een doorbraak komt binnen handbereik als je een motiverend en inspirerend goed doel met je team kunt gaan steunen door het realiseren van een uitdagende interne bedrijfsdoelstelling. Bijvoorbeeld doordat jouw team een % van de gerealiseerde besparing - door terugdringen van een bepaald type verzuim of schade – mag doneren aan het goede doel dat jullie na aan het hart ligt. Een win voor het goede doel, een win voor werkdruk of zorgvuldig gedrag én een win voor het (financieel) resultaat.

Onze vraag

Welke doorbraak wil jij al jaren maken binnen jouw organisatie, maar is nog niet gelukt? Ziekteverzuim verlagen? Veiligheid verbeteren? Werkplezier verhogen? Productiviteit verhogen? Wij gaan die Level 7 Challenge graag aan.

Ons aanbod 

Samen met jou doen we een analyse en koppelen we specifieke goede doelen aan meetbare interne resultaten. Wil jij dit zelf testen? Met alle win-win-wins die je daarbij krijgt? Dan investeren wij daar zélf ook in, samen voor een mooiere wereld, 0 Waste of energy. Anne-Marie en haar team vertellen je er graag alles over. mail naar: anne-marie@0entropy.nl

Meer serotonine? Minder entropie? Ideeën die de wereld een beetje mooier maken?

Onze diensten

Bedrijfscultuur

  • Cultuur- en gedragstransformatie
  • Leiderschaps- en teamontwikkeling
  • Communicatie- en cultuurprogramma’s
  • Events en Moodcreation
  • Online meettools voor feedback en feedforward

Gedragsverandering en interventies

  • Modulaire jaarprogramma voor cultuur- en gedragstransformatie
  • Events, workshops en co-creatie
  • Online meettools voor feedback en feedforward
  • Trainingprogramma’s

Meten en analyse

  • CultuurWaardenOnderzoek
  • Entropie meting binnen teams of organisaties
  • AmbitieWaarde bepaling
  • Alignment tussen RvB, management en werknemer

Communicatie

  • Corporate (her-)positionering
  • Merkstrategie en productlancering
  • Branding en corporate identity
  • Omgevingscommunicatie en publiekscampagnes
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Realisatie media, middelen (on- en offline) en contentsupport
  • Digital development en UX design met meetbare impact

Strategie bedenken

  • Positionering
  • Branding
  • Digitale transformatie
  • Activatie campagne
  • Conversie strategie
  • Content strategie

Concept ontwikkeling

  • Campagnes
  • Creatief concept
  • Digital concept
  • Beeldtaal
  • Storytelling

Ontwerpen en realiseren

  • Graphic Design
  • Corporate identity
  • Video & Animatie
  • Contentcreatie
  • UX & Webdesign
  • Web, app & mobile development
  • Webshops & Ecommerce
  • Content Management Systemen (CMS)

Ondersteuning en support

  • Meten & Rapportage
  • Technical support
  • Copywriting en beeldredactie

Experiment

  • Experimentele communicatie- en sturingsconcepten
  • Duurzame gedragstransformatie
  • Next gen dashboard design voor meetbare impact

Onze werkwijze

Met 0 Entropy, 0to9 en 0 Loss combineren wij onze prijswinnende expertise op het gebied van communicatie en cultuur, met innovatieve pilots op het gebied van marketing en winstgevende cultuur- en gedragstransformatie. Dit levert meer op dan het kost, 1 + 1 = 3.

Op basis van een entropie-meting en analyse, maken we samen met jou in vaste processtappen, tijdens onze Muursessies, een strategisch positionerend communicatieconcept op basis van de AmbitieWaarde. Dat is die ene unieke waarde die inspireert en alle andere kern- en werkwaarden overstijgt. Alles komt samen in de BeeldTaal. Beeld beleef je. Wat je buiten belooft wordt daardoor binnen gevoeld en waargemaakt. In het Impactplan laten we zien hoe de Beeldtaal impactvol doorvertaald kan worden in relatie tot jouw doelen en doelgroepen. Je word je bewust van het mechanisme dat iedereen meeneemt in de richting en het doel dat je gezamenlijk hebt bepaald.

Wave 1 Alle stappen tot en met het Impactplan, noemen wij wave 1.

Wave 2 De fase van uitvoering en impactrealisatie noemen wij wave 2. Uiteraard bespreken en meten wij met jou de progressie.

Muursessies
Muursessies zijn de co-creatie sessie met jouw leidende coalitie en onze experts. Wij bereiden voor, jullie reageren, reflecteren en verrijken. De leidende coalitie stellen we met elkaar samen. In de regel bestaat de leidende coalitie uit de directie, aangevuld met de HR en Communicatie-verantwoordelijken. Samen komen we verder.

Parallelsessies
Parallelsessies zijn herhalingen van muursessie voor andere interne of externe stakeholders dan de leidende coalitie. Denk hierbij aan de OR of jouw klanten. Deze parallelsessies zijn gericht op het verkrijgen van maximaal draagvlak.

Stuur ons je bericht

Hi! Vertel 0 Entropy, 0to9 of 0 Loss welke uitdaging jij hebt
in jouw organisatie. Elke andere vraag is ook welkom.
We antwoorden zo snel mogelijk!

Hou mij op de hoogte via de nieuwsbrief

Coolsingel 65

Zo kom je bij ons op de 5e etage van het Holbeinhuis (tegenover het stadhuis) met het openbaar vervoer of de auto.

Toon adres op Google Maps
Openbaar Vervoer
Metro (station Stadhuis)

Op Rotterdam CS neem je de metro richting De Akkers of Slinge. Stap uit bij metro­station Stadhuis. Via de Coolsingel loop je in 2 minuten naar ons kantoor.

Tram (lijn 4, 7, 8 of 25) Vanaf Rotterdam CS kun je tramlijn 4 richting Molenlaan, tramlijn 7 richting Woudestein, tramlijn 8 richting Kleiweg en tramlijn 25 richting Schiebroek nemen. Stap uit bij halte Weena. Via de Coolsingel loop je in 4 minuten naar ons kantoor.

Lopen (vanuit Rotterdam CS) Het Holbeinhuis ligt op ongeveer 10 minuten lopen van Rotterdam CS. Loop vanaf het station richting Centrum. Ga op het Weena linksaf en loop door tot het Hofplein. Op de hoek Hofplein/Coolsingel vervolg je je weg over de Coolsingel. Heb je nog vragen, bel even naar +31 10 27 59 000, we helpen je graag op weg.

Auto
Bereikbaarheid vanuit richting Den Haag of Utrecht

Op de ring A20 neem je afslag 14 (Rotterdam Centrum). Op de rotonde Centrum aanhouden (vanuit Den Haag ¼ en vanuit Utrecht ¾). Weg volgen tot voorbij het treinviaduct. Je rijdt nu op het Hofplein. Ga hier rechtdoor en je komt op de Coolsingel. Je gaat direct bij het Hilton rechtsaf voor de parkeergarage Kruiskade.

Bereikbaarheid vanuit richting Breda Op de A16 richting Rotterdam de banen met Capelle a/d IJssel aanhouden (de twee banen aan de rechterkant). Na de Brienenoord houd je direct de eerste afslag 25 (Centrum) aan. Neem de rotonde ¾ naar Centrum. Je rijdt nu op de Maasboulevard. Vanaf de Maasboulevard rij je rechtdoor naar het Vasteland/de S100. Sla rechtsaf naar de Schiedamse Vest en daarna linksaf naar de Schiedamsesingel. Deze draait naar linksaf en wordt de Kortenaerstraat. Volg deze en sla rechtsaf naar de Eendrachtsweg en vervolg je weg via de Mauritsweg en het Kruisplein. Sla rechtsaf naar het Weena en neem de eerste afslag op het Hofplein naar de Coolsingel. Je gaat direct bij het Hilton rechtsaf voor de parkeergarage Kruiskade.

Parkeergarage Kruiskade 21 Wil je parkeren, dan kun je gebruik maken van de parkeergarage op de Kruiskade 21. Om de parkeergarage te bereiken rij je vanaf het Hofplein de Coolsingel op, en neem dan de eerste afslag rechts. Je rijdt nu op de Kruiskade. Neem op de Kruiskade de eerste afslag rechts en rijd de parkeergarage binnen. Klanten krijgen van ons een uitrijkaart.

Updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief met de nieuwste cases, updates, inzichten en meer waar je vrolijk van wordt.

Volg ons

Volg waar we op dit moment mee bezig zijn, projecten met impact, leuke events en meer waar je vrolijk van wordt.