Home / Cases
Pameijer

Pameijer

Samen Vindingrijk

Pameijer. Iedereen doet ertoe.

Pameijer is er voor iedereen die meedoen in de samenleving moeilijk vindt. En dat zijn niet alleen mensen met een (lichte) verstandelijke beperking. Maar bijvoorbeeld ook kinderen die opgroeien en vaak ruzie hebben of zichzelf niet begrepen voelen. Dat kan weer komen doordat juist volwassenen problemen ondervinden bij het opvoeden. Een ander wil misschien heel graag op zichzelf wonen maar het lukt gewoon (nog) niet. Bijvoorbeeld door psychische problemen. En in welk werk kun je eigenlijk wél jezelf zijn? Pameijer ondersteunt al die kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen door samen manieren te ontdekken waarop meedoen in de samenleving stap voor stap steeds gemakkelijker wordt. Vanuit welke persoonlijke omstandigheid dan ook.

Maar hoe geef je woord aan die ambitie, die zo mooi en tegelijkertijd zo breed is. Want niet één aanpak is bij Pameijer hetzelfde. Hoe leg je dan de manier van intensief samenwerken met cliënten en collega’s in maximaal twee woorden uit? Twee woorden die precies zeggen waar de organisatie voor staat, die de ambitie weergeeft en die haar cliënten en collega’s in één keer kenmerken?

Dankzij stevig strategisch onderzoek en creativiteit, hebben wij die magische twee woorden gevonden. Vooral ook door intensieve samenwerking met de mensen die de organisatie het beste kennen: de medewerkers! Samen met hen maakten we een succesvolle communicatie aanpak door middel van onze open werkwijze. Via die methodiek werken we in co-creatie met verschillende teams en zijn onze klanten onderdeel van het gezamenlijke proces. We leren van elkaar en maken gebruik van ieders expertise. En natuurlijk werden ook cliënten en de ‘Raad van Toezicht’ in het proces betrokken.

We kwamen tot Pameijer’s Ambitie-Waarde, die intern verbindt en buiten resoneert:
 zij zijn Samen Vindingrijk.

Samen Vindingrijk

Elke dag ergens voor opstaan, mensen ontmoeten op school, op het werk, of in de buurt. Wat voor de één vanzelfsprekend is, is voor de ander een opgave.

Door samen vindingrijk te werken geeft Pameijer cliënten weer het vertrouwen in zichzelf om mee te doen. Vindingrijk werken doen ze door creatief te zijn in hun oplossingen, door niet op te geven en vooral samen te werken. Ze geloven dat iedereen elke dag een stapje verder kan komen, en dat de kracht om dat te kunnen in iemand zelf zit. Het zijn al die kleine stapjes die het begin zijn van verandering. Kleine overwinningen die tot iets veel groters kunnen leiden.

En dan zien we bijvoorbeeld dat een gezin dichter bij elkaar komt door samen te puzzelen. Of dat vaste koffie-momenten een motivatie zijn voor Frits om op te staan.

De echte grote overwinningen, die ziet Pameijer iedere dag, in de allerkleinste dingen.

Vindingrijke Verhalen

Die kleine stapjes hebben we doorvertaald naar het zogeheten ‘Pameijer Parcours’. Daarin komen ze samen en leiden tot een groter geheel. Het parcours staat ook voor de vindingrijkheid van de medewerker: door altijd te blijven zoeken naar de juiste krachtbron die de cliënt een stapje verder brengt, elke dag weer. Medewerkers durven daarin echt met conventies te breken. We werden tijdens de sessies continu verrast door de bijzondere wijze waarop zij hun cliënten verder helpen en de passie waarmee zij dit doen. We stapten samen met Pameijer en haar cliënten in een nieuwe wereld vol emotionele, hartverwarmende verhalen die we niet snel zullen vergeten.

En het zijn die verhalen vol vindingrijkheid en gedrevenheid die terugkomen in de campagne. Ze worden verteld vanuit het perspectief van de cliënt én de medewerker terwijl ze omringd worden door al die stapjes.

Toen kwam Covid-19…

Op de vooravond van de lancering van de campagne werd heel Nederland ineens in de greep gehouden door Corona. De vindingrijkheid van de organisatie werd daardoor extra op de proef gesteld: ondersteunen zoals Pameijer dat normaal doet, kan en mag niet meer. Het is mooi om te zien hoe passend de Ambitie-Waarde juist dan tot zijn recht komt: Pameijer moest en zou vindingrijker dan ooit gaan werken. En dat lukte!

We vatten deze periode en alles wat er gebeurde binnen Pameijer samen in deze film:

Meer dan communicatie

De Ambitie-Waarde en BeeldTaal vormen de basis voor de in- en externe communicatie van Pameijer voor de komende jaren. Naast de corporate campagne zullen we samen met hen ook de arbeidsmarktcommunicatie, interne opleidingen, digitalisering, interieurs van alle locaties en nog veel meer doorvertalen… Zo brengen we ‘Samen Vindingrijk’ steeds een stap verder.

We zijn enorm trots dat we een aandeel mogen leveren aan de positieve impact die Pameijer levert aan haar cliënten en onze maatschappij! Hoe we dat aanpakten? Dat zie je hieronder:

Kijkje achter de schermen

Vind je het leuk om te zien hoe deze campagne tot stand is gekomen? Bekijk dan de making-of. Super leuk!

 

Pameijer is er voor iedereen voor wie meedoen in de samenleving lastig is. Pameijer helpt mensen verder bij wonen, werken en opgroeien, altijd vanuit hun eigen kracht en talent. Dat drijft hen elke dag. Pameijer gelooft namelijk dat iedereen ertoe doet. En dat onze samenleving pas een samenleving is als we doen wat het woord betekent: samen leven.

Meer weten?
Neem contact op.

Joost van Gorsel

Creative Director

Robert Jan van Leeuwen

Managing Partner

Anne-Marie van den Bos

Managing Partner

Cases